Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Soa Aids Nederland

Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Stel hier vragen of lees informatie over soa’s, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 22 October 2014, 12:14
Eenbaas Eenbaas is offline
Komt net kijken

Standaard Syfilis van beffen

Hallo,

Ik heb een vraag:

Hoe groot is de kans dat je syfilis krijgt van beffen en hoe verloopt de overdracht precies?

MVG

Laatst gewijzigd door Eenbaas; 22 October 2014 om 23:56
Met citaat reageren
Oud 22 October 2014, 22:41
Bob Loblaw Bob Loblaw is offline
Met vakantie

Standaard

gewoon langs de ha
Met citaat reageren
Oud 23 October 2014, 07:43
Joke-Prive's schermafbeelding
Joke-Prive Joke-Prive is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard

Onveilig voor soa. Ook als er geen menstruatie is. Risico op hepatitis B, syfilis, herpes genitalis. Voor mannen met een baard ook risico op schaamluis en schurft door intiem contact. Risico te verkleinen door gebruik beflapje.

Het zijn risico's ja, maar dan moet de dame het wel hebben.
Een goede dvp laat zich elke 2 of 3 maanden testen. Bij de GGD wel gehoord dat veel buitenlandse dames de weg naar testen op soa's niet kennen, dus die zijn ( volgens de GGD ) wel een risicofactor. De GGD probeert ze wel te bereiken, maar als ze er zelf niks mee doen.. dan houdt het op.

Als je denkt dat je het hebt, dan iid even naar de huisarts.
Oud 23 October 2014, 10:26
JSW JSW is offline
Begint het te leren

Standaard

Ja je kan syfilis krijgen van orale seks, heeft niets met de NATIONALIETIJD van de dame te maken - en een dame die roept ik laat me vaak checken geeft al aan dat ze niet altijd veilig haar beroep uitoefent.

Lees;

Pijpen zonder, laten likken zonder beflapje, trio date's of GB aanbieden en zelfs als je als dame je op de 1e van elke maand laat testen kan je de dag erna al iets oplopen en 29 dagen iemand besmetten

En dat geschreeuw en wijzen naar buitenlandse dames is gewoon vals !,
Met citaat reageren
Oud 23 October 2014, 15:31
rachel erotique rachel erotique is offline
Gaat nu meedoen

Standaard

Joke bedoelt dat zeker niet schreeuwend en vals, ze bedoelt de illegale buitenlandse dames want daar heeft de ggd geen controle op, daar hoor ik ook de ggd over klagen. Dat dames die zich regelmatig laten controleren dan ook niet veilig bezig zijn is natuurlijk onzin.
Met citaat reageren
Oud 23 October 2014, 16:52
JSW JSW is offline
Begint het te leren

Standaard

Heb besloten deze reactie in te trekken, negatieve aan dacht is nl ook aandacht

Laatst gewijzigd door JSW; 23 October 2014 om 17:10
Met citaat reageren
Oud 23 October 2014, 20:08
Joke-Prive's schermafbeelding
Joke-Prive Joke-Prive is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard

Ik weet dat wij het niet altijd eens zijn met elkaar, alhoewel ik mij niet kan bedenken ooit negatief te reageren op reacties van jou.. maar goed.. we kennen elkaar niet eens.

Het is zoals Rachel zegt...ik bedoel de illegale dames ja. En als je mij of haar niet geloofd.. vraag de GGD? Dan hoor je het zelf Ze weten niet hoe ze die dames moeten bereiken en vroegen zelfs aan mij hoe ze dat het beste konden doen. En als je dat óók niet geloofd...bel naar: http://www.pg292.nl/over-pg292/, want dat is mijn test adres

En dan mag je van mij apart ook meteen informeren hoe het mijn soa's zit hoor In de 7 jaar dat ik dit werk doe heb ik nog geen enkele soa gehad. En ja in die 7 jaar zitten idd beffen zonder lapje ( wie gebruikt zo'n ding überhaupt? ), Gangbangs ( geweldig ), pzc en trio's ( ook hartstikke geweldig ). Dus? Ik ben ooit beschuldigt voor het doorgeven van een SOA, de volgende dag zat ik al bij de GGD. Tot de uitslag niets gedaan en ik had geen SOA, dus 10 dagen voor Jan l*l thuis gezeten...

Ik ben dus niet 'vals', maar ik zeg gewoon wat anderen enkel denken... ik weet het.. slechte eigenschap, maar wél eerlijk! Ik zou mijn mond gewoon eens dicht moeten houden, scheelt een hoop gedoe voor mij LOL.
Oud 24 October 2014, 07:22
sexlovertje sexlovertje is offline
Heeft al aardig wat ervaring

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JSW Bekijk bericht
Ja je kan syfilis krijgen van orale seks, heeft niets met de NATIONALIETIJD van de dame te maken - en een dame die roept ik laat me vaak checken geeft al aan dat ze niet altijd veilig haar beroep uitoefent.

Lees;

Pijpen zonder, laten likken zonder beflapje, trio date's of GB aanbieden en zelfs als je als dame je op de 1e van elke maand laat testen kan je de dag erna al iets oplopen en 29 dagen iemand besmetten

En dat geschreeuw en wijzen naar buitenlandse dames is gewoon vals !,

Misschien eens wat vaker langs gaan bij de GGD en geloof me nu maar als die het al zeggen dat de meeste DVP die zich laten testen van Nederlandse afkomst is

En dat heeft niks te maken met haat of jaloezie naar buitenlandse dames.
Zijn gewoon de feiten.

Maar ook verklaarbaar als je het aan mij vraagt, want de meeste dames kennen geen Nederlands weten nauwelijks de weg hier in Nederland, werken vaak illegaal en zijn dan bang dat ze via de GGD tegen de lamp lopen.

Kijk tuurlijk zitten er paar nette bij maar die zijn op 1 hand te tellen en als de buitenlandse dames hier volop neuken zonder blijven aanbieden denk jij dat ze dan ook nog eens lekker naar de GGD gaan?

En jou opmerking is pure onzin dat meiden die het hier roepen dat ze zich laten testen het niet doen...wat een onzin!!
Zeker na de goed aangeschreven dames hier die wel hun vak goed verstaan hier en gewoon elke keer de grond ingeboord worden door stelletje sukkels die elke keer lopen te piepen als de ze weer eens in die goedkope valkuil vallen van onbekende ilegaal werkende dames...

Laatst gewijzigd door sexlovertje; 24 October 2014 om 07:24
Met citaat reageren
Oud 24 October 2014, 10:07
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eenbaas Bekijk bericht
(...) syfilis krijgt van beffen (...)
Beste Eenbaas en anderen,

De kans dat je syfilis oploopt via beffen is erg klein, geen reëel risico. De kans dat je als klant via beffen een soa oploopt is überhaupt klein.
Hieronder eerst algemene info over beffen, dan iets over syfilis en vervolgens info over het testadvies voor klanten van prostituees.

Algemene info
In de prostitutie is het officiële advies om met een beflapje te beffen en te laten beffen. Dat dit advies niet tot nauwelijks wordt opgevolgd is bekend en ook te begrijpen.
De reden van dit advies is niet zozeer vanwege het risico voor de klant, maar vooral om de prostituees te beschermen tegen soa's. Zij zijn per slot degenen die het meeste risico lopen.

De soa die je met name op kunt lopen via beffen/gebeft worden is herpes. De koortslip is ook herpes en iemand met herpes bij de lip kan dit virus dus naar de vagina overdragen. Als een vrouw al herpes heeft bij de vagina kan het overgedragen worden naar de lip. De klant kan dan een koortslip krijgen.

Andere soa's oplopen via beffen/gebeft worden is moeilijk en komt dus ook niet zo vaak voor.
Gebeft worden is geen risico voor hiv.
Voor de klant is het alleen een risico voor hiv als je beft tijdens de menstruatie en je daarbij duidelijk zichtbaar en te proeven bloed in je mond krijgt. Als dit niet het geval is, dan is er geen risico voor hiv.

Syfilis
Syfilis komt in Nederland niet veel voor onder de algemene bevolking. Ook niet onder prostituees, inclusief de niet-Nederlandse prostituees.
Via beffen syfilis oplopen is erg onwaarschijnlijk. De vrouw moet op het moment van het beffen een syfiliszweer hebben en het mondslijmvlies van de klant moet in contact komen met deze zweer. Dan kan er overdracht plaatsvinden.
De kans dat dit precies zo gebeurt die keer dat je een vrouw beft is niet erg groot.

Advies aan Eenbaas en andere prostituanten
Wanneer je vaker seks hebt met een prostituee is het advies om eens per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Zo houd je voor jezelf de vinger aan de pols. Mocht je een soa hebben opgelopen dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te behandelen.
Als je klachten krijgt na een prostitutiebezoek, is het advies om hier meteen naar te laten kijken.

De huisarts is de eerst aangewezen persoon om een soa-onderzoek bij te doen.
Tot 1 januari 2015 kun je nog terecht bij een soa-centrum van de GGD. Daarna vervalt zeer waarschijnlijk het gratis testen bij de GGD voor prostituanten.
Via de website http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_...en_voor_testen kun je direct informatie opzoeken over de verschillende soa-centra.
Deze soa-centra zijn druk bezocht. Het kan voorkomen dat de GGD je alsnog naar de eigen huisarts verwijst.

Lees meer over prostitutie op www.prostitutie.nl

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten