Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Soa Aids Nederland

Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Stel hier vragen of lees informatie over soa’s, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 15 November 2013, 10:37
kiki's schermafbeelding
kiki kiki is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard Ontstoken amandelen

Ik heb onlangs een date gehad met iemand die ontstoken amandelen had, ik wilde toen daarom niet zoenen. Had ik daarin gelijk? Diegene zei dat het geen virale maar bacteriele infectie was en dat het daardoor niet besmettelijk is, maar ik neem echt geen risico als ik zoiets weet.
Is een bacteriële ontsteking aan de keel besmettelijk? Zo ja, wanneer is het wel weer veilig om te gaan zoenen?
Oud 15 November 2013, 15:34
Ingrid Sedé's schermafbeelding
Ingrid Sedé Ingrid Sedé is offline
Gaat nu meedoen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiki Bekijk bericht
Ik heb onlangs een date gehad met iemand die ontstoken amandelen had, ik wilde toen daarom niet zoenen. Had ik daarin gelijk? Diegene zei dat het geen virale maar bacteriele infectie was en dat het daardoor niet besmettelijk is, maar ik neem echt geen risico als ik zoiets weet.
Is een bacteriële ontsteking aan de keel besmettelijk? Zo ja, wanneer is het wel weer veilig om te gaan zoenen?
Een bacteriële ontsteking meurt sowieso dus is het al niet lekker. Verder heeft een bacterie bij jou net zoveel/meer/minder kans. Zal ook van de weerstand afhangen?

Een klant die toch wil zoenen ondanks dat zou ik buitenstampen.
Met citaat reageren
Oud 18 November 2013, 14:56
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiki Bekijk bericht
(...) ontstoken amandelen (...) niet zoenen (...)
Beste kiki,

Er zitten miljarden bacteriën in de mond. Als je daar (te) lang over nadenkt is zoenen sowieso geen 'frisse' bezigheid ... maar dat is geen reden om nooit te zoenen als jij dat lekker vindt!!

Als iemand een forse keelontsteking heeft of ontstoken amandelen en jij zoent met die persoon, kan het zijn dat jij zelf ook last krijgt. Misschien ook een keelontsteking. Het hangt erg af van jouw gestel, jouw afweer, hoe gevoelig je bent voor bacteriën en virussen.

Je kunt in ieder geval geen soa oplopen door zoenen met iemand die keelontsteking/ontstoken amandelen heeft.

Als het jou niet aanstaat om te zoenen met een klant, om welke reden dan ook, dan doe je het gewoon niet.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Oud 31 December 2013, 13:20
dame dame is offline

Standaard

Dat lijkt mij ook! Iedere reden om iets niet te willen doen is een goede reden.
Vreemd dat klanten dingen leuk kunnen vinden die je tegen je zin doet. Ik kam mij dat niet voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 17 March 2014, 20:24
dame dame is offline

Standaard

En als je nu als werker zelf een ontstoken keel hebt, is onveilige orale seks dan gevaarlijker dan anders?
Met citaat reageren
Oud 19 March 2014, 11:25
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
(...) zelf een ontstoken keel hebt (...)
Beste dame en anderen,

Als jij een ontstoken keel hebt en je pijpt zonder condoom én je laat de klant klaarkomen in je mond, dan is het risico op hiv wel groter dan anders.
Omdat jouw keel ontstoken is, is het keelslijmvlies beschadigd / rauw / geïrriteerd. De toegang voor hiv tot je bloedvaten is makkelijker dan wanneer je geen ontstoken keel hebt.
Daarom liever niet pijpen zonder condoom als je een keelonsteking hebt.

Het beste voor jou is eigenlijk om gewoon even niet te pijpen, ook niet met condoom. Dan geef je je keel - het ontstoken gebied - rust en gelegenheid om te genezen.

Als jijzelf keelklachten hebt, laat daar dan naar kijken door een arts. De soa's chlamydia en gonorroe kunnen ook in de keel zitten. Ze zijn overdraagbaar door pijpen (vooral diep keelpijpen).
Met een keeluitstrijkje is dat makkelijk getest.

Lees hier over werken met een soa.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten