Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Soa Aids Nederland

Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Stel hier vragen of lees informatie over soaís, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 06 March 2017, 14:09
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard Info over vaginale hygiŽne ...

Dames,

Afgelopen zaterdag had Kassa een item over de onbetrouwbaarheid van de commerciŽle vaginale producten die er beschikbaar zijn.
Vrouwen worden en masse om de tuin geleid met hip en 'betrouwbaar' gebrachte info over producten zoals Chilly en Lactacyd.

Advies van experts is kort en bondig: niet gebruiken. Water is voldoende.

Kijk de aflevering van Kassa hier terug.
Check hier de info over vaginale hygiŽne voor sekswerkers. (excuseer de titel)

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Oud 02 May 2017, 22:33
dame dame is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Exclamation

Bizarre titel inderdaad.. maar een goed boekje.

Ik had een vraag in het verlengde hiervan. Heren hebben vaak de gewoonte om na toiletbezoek de handen niet te wassen. Wat voor risico's levert dat op voor je vagina? En hoe erg is het wanneer de klant steeds even de eigen penis aanraakt en daarna doodleuk zijn vingers in je vagina steekt? Of de dame aan de buitenkant aan raakt? 'Deze hand is voor jou en deze is voor mij', werkt helaas niet altijd. Je moet ze echt iedere seconde in de gaten houden. Wanneer ik ze vraag om de handen even te gaan wassen, dan doen ze dat vaak wel. Maar meestal lopen ze dan met de hand aan de penis terug naar het bed. Is het voldoende om desinfecterende doekjes naast je bed te leggen? Of heeft het zin om ze af te leiden zodat er minder risico is op overdracht? Bv door, wanneer ze je willen vingeren over kunt halen om eerst een massage te nemen, bepaald standje te doen etc. Mocht dit helpen, na hoe lang kun je er vanuit gaan dat eventuele soa op de vingers en hand niet meer overdraagbaar zijn?
Met citaat reageren
Oud 03 May 2017, 11:16
sexlovertje sexlovertje is offline
Heeft al aardig wat ervaring

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
Bizarre titel inderdaad.. maar een goed boekje.

Ik had een vraag in het verlengde hiervan. Heren hebben vaak de gewoonte om na toiletbezoek de handen niet te wassen. Wat voor risico's levert dat op voor je vagina? En hoe erg is het wanneer de klant steeds even de eigen penis aanraakt en daarna doodleuk zijn vingers in je vagina steekt? Of de dame aan de buitenkant aan raakt? 'Deze hand is voor jou en deze is voor mij', werkt helaas niet altijd. Je moet ze echt iedere seconde in de gaten houden. Wanneer ik ze vraag om de handen even te gaan wassen, dan doen ze dat vaak wel. Maar meestal lopen ze dan met de hand aan de penis terug naar het bed. Is het voldoende om desinfecterende doekjes naast je bed te leggen? Of heeft het zin om ze af te leiden zodat er minder risico is op overdracht? Bv door, wanneer ze je willen vingeren over kunt halen om eerst een massage te nemen, bepaald standje te doen etc. Mocht dit helpen, na hoe lang kun je er vanuit gaan dat eventuele soa op de vingers en hand niet meer overdraagbaar zijn?
Sorry hoor maar dit vind ik wel erg over de top
Vraag of je klant plastic handschoentjes aan doe of een operatie pak

Zo kan je toch niet leuk of normaal klanten ontvangen lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 03 May 2017, 13:09
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
(...) na toiletbezoek de handen niet te wassen (...) risico's voor je vagina (...) (...) desinfecterende doekjes (...) soa (...)
Beste dame,

Mannen kunnen inderdaad soms wat onhygiŽnisch te werk gaan
Maar van ongewassen handen na een toiletbezoek loop je geen soa op.

Gevingerd worden met vieze handen levert geen soa op, maar kan wel een vaginale infectie opleveren, veroorzaakt door 'banale' bacteriŽn, oftewel andere bacteriŽn dan de soa-bacteriŽn.
Zo'n infectie kan klachten geven die doen denken dat je een soa hebt, maar dat is dan niet zo. We noemen zo'n soort infectie een 'bateriŽle vaginose'.

De handen zijn het grootste 'geslachtsorgaan', zegt de arts die ons bijschoolt op soa-gebied. Je kunt nu eenmaal niet voorkomen dat de handen meedoen tijdens de seks en soa's kunnen dan worden overgedragen (hiv niet).

Via de handen - elkaar vingeren en aftrekken - kun je dus een soa oplopen of overdragen. Dat is nu eenmaal zo. Wanneer je je handen wast voordat je seks gaat hebben is dat hygiŽnisch, maar geen preventie van soa's.

Het is niet nodig om met desinfecterende doekjes te werken of handschoenen te gebruiken. Dat lijkt me voor jezelf en de klant niet plezierig.
Wat veel belangrijker is is dat je je twee keer per jaar laat testen en een condoom gebruikt bij neuken en bij pijpen.
Als je die drie regels aanhoudt, dan heb je seks op z'n veiligst en beperk je de beroepsrisico's.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten