Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Soa Aids Nederland

Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Stel hier vragen of lees informatie over soa’s, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 09 June 2010, 09:39
pietsoaaids's schermafbeelding
pietsoaaids pietsoaaids is offline
Begint het te leren

Standaard

Allen,

Kijk voor meer informatie over condooms op:
http://www.prostitutie.nl/index.php?id=15

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Met citaat reageren
Oud 09 June 2010, 09:43
Begint het te leren

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zininsex Bekijk bericht
(...)
144 Durex Top Safe (= Extra Safe) ong. € 26,50 incl verzending naar NL.. (...)
Beste zininsex e.a.,

De Top Safe condooms worden afgeraden vanwege de stof Nonoxynol 9 die in het glijmiddel zit. Dit goedje tast het slijmvlies van de vagina aan, waardoor de kans op soa juist vergroot wordt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Met citaat reageren
Oud 09 June 2010, 21:26
zininsex's schermafbeelding
zininsex zininsex is offline
Is hier niet weg te krijgen!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietsoaaids Bekijk bericht
Beste zininsex e.a.,

De Top Safe condooms worden afgeraden vanwege de stof Nonoxynol 9 die in het glijmiddel zit. Dit goedje tast het slijmvlies van de vagina aan, waardoor de kans op soa juist vergroot wordt.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Nonoxynol 9, dat was toch dat zaaddodend glijmiddel, dat vroeger op de Top safe condooms zat, tegenwoordig zit dat er toch niet meer op...??

Vroeger stond er ook op de verpakking, 'met zaaddodend middel' nu alleen nog maar met 'extra glijmiddel'
Er wordt niet meer over 'zaaddodend glijmiddel; gesproken..

Oud 10 June 2010, 19:08
zininsex's schermafbeelding
zininsex zininsex is offline
Is hier niet weg te krijgen!

Standaard

@ Piet Soa Aids..

ik kwam het volgende tegen op internet, uit 2004 !!

Citaat:
Durex Stops Making Condoms With Nonoxynol-9 Due to Possible Increased Risk of HIV Transmission

January 21, 2004

SSL International, the maker of Durex condoms, has stopped producing condoms containing the spermicide nonoxynol-9, which in recent studies has shown that it may increase the risk of HIV transmission, BBC News reports (BBC News, 1/20). Nonoxynol-9 works as a vaginal contraceptive by damaging the cell membranes of sperm, and some laboratory evidence has shown that the spermicide damages the cell walls of some organisms that cause sexually transmitted diseases and is active against some bacteria and viruses. According to data presented in January 2003, nonoxynol-9's membrane-damaging effect can also harm the cell lining of the vagina and cervix, possibly increasing the risk of STD and HIV transmission in women who use the spermicide (Kaiser Daily HIV/AIDS Report, 8/29/03). The World Health Organization, UNAIDS and the CDC have raised concerns about the use of the spermicide in condoms. In a statement, SSL said that it "is anticipating a material reduction in demand for spermicidally lubricated condoms following a recent WHO report which questioned the level of additional protection provided by such condoms when compared to non-spermicidally lubricated condoms. In light of this, SSL decided to discontinue using the spermicide N-9 in our condom manufacturing process."
Reaction
Keith Winestein of the U.K. National AIDS Trust said, "This is a very welcome decision. A raft of agencies and organzations agree that N-9 is harmful and it needs to be removed from any products that might put the consumer at risk" (BBC News, 1/20). "The fastest way to get people to stop using N-9 condoms is to simply take them off the shelves," Global Campaign for Microbicides Global North Programs Director Anna Forbes said, adding, "We salute Durex's decision to become the first of the three largest condom manufacturers to put public health above profits in this matter. They are joining the ranks of responsible corporate leaders heeding the World Health Organization's guidance against promoting N-9 condoms" (Global Campaign for Microbicides release, 1/16). Several other companies, including Johnson & Johnson, which makes K-Y lubricant jelly, and Mayer, which makes the Kimono brand of condom, have stopped manufacturing condoms with nonoxynol-9 (Kaiser Daily HIV/AIDS Report, 8/29/03).
Bron: http://www.thebody.com/content/art10742.html

? ? ? ? ? ?
Oud 11 June 2010, 23:43
Esther33 Esther33 is offline
Komt net kijken

Standaard condooms

ik gebruik eigenlijk al jaren chess. Makkelijk in te kopen per 1000stuks €100 dus goedkoop en je deelt het met een collega.
Met citaat reageren
Oud 12 June 2010, 14:05
Penotti's schermafbeelding
Penotti Penotti is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Als ik als heer hier ook op mag reageren.... Wat ik zelf een zeer prettig condoom vind, is de Glyder Ambassador, een bulkprodukt uit de fabrieken van Durex...... qua afrollen, sterkte en pasvorm voor mij als man persoonlijk de favoriet.
Met citaat reageren
Oud 12 June 2010, 21:33
Penotti's schermafbeelding
Penotti Penotti is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Nonoxynol 9, dat was toch dat zaaddodend glijmiddel, dat vroeger op de Top safe condooms zat, tegenwoordig zit dat er toch niet meer op...??

Vroeger stond er ook op de verpakking, 'met zaaddodend middel' nu alleen nog maar met 'extra glijmiddel'

Beter zetten ze dan concreet op de verpakking "voor uitgedroogde vrouwen"....... maarja, dat staat ook niet echt charmant.

Dus dan maar "extra glijmiddel"..... zolang we glijen en vrijen vind ik alles best!
Met citaat reageren
Oud 12 June 2010, 21:54
Tornado Tornado is offline
Heeft al aardig wat ervaring

Standaard

Ik lees hier allerhande (ir)relevante informatie over condooms, maar wat ik bij niemand lees is dat er tegenwoordig terecht meer aandacht wordt besteed aan verschillende maten, te krap is niet goed dan krijg je klappers of open scheuren, te wijd ook niet die verliest de man, meestal na het in een enkel uitzonderlijk geval al voor het hoogtepunt.

Laatst gewijzigd door Tornado; 12 June 2010 om 21:58
Met citaat reageren
Oud 12 June 2010, 23:38
dame dame is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard

Je hebt helemaal gelijk. Dat is een belangrijke opmerking. Naast het juiste formaat is het erg belangrijk om voldoende glijmiddel te gebruiken. Dat zorgt ervoor dat het condoom minder snel stuk gaat.
Met citaat reageren
Oud 18 June 2010, 13:05
Begint het te leren

Standaard

Citaat:
Beste zininsex,

Interessant, op 'mijn' vakantie-eiland kom ik altijd nog de Topsafe met Nonoxynol 9 tegen. Vorig jaar nog. Heb ik zelfs de uitbater van het café nog op 'aangesproken'.

We blijven het in de gaten houden.
Dank voor de input.

Vriendelijke groet,
piet soaaids
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten