Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Soa Aids Nederland

Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Stel hier vragen of lees informatie over soa’s, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 March 2016, 01:51
Anoniem2777 Anoniem2777 is offline
Komt net kijken

Standaard Hiv

Hallo, ik heb 1.5 jaar sex gehad met een prostituee via kinky in Breda zuid amerikaans afkomst maar ze was ongesteld. Heb sindsdien heel veel stres, mijn vraag is worden de prostituees getest ?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 12 March 2016, 18:30
Der Wanderer's schermafbeelding
Der Wanderer Der Wanderer is offline
Is hier niet weg te krijgen!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem2777 Bekijk bericht
Hallo, ik heb 1.5 jaar sex gehad met een prostituee via kinky in Breda zuid amerikaans afkomst maar ze was ongesteld. Heb sindsdien heel veel stres, mijn vraag is worden de prostituees getest ?

Groetjes
Een betere vraag is: laten prostituees zich testen? Prostituees zijn namelijk geen dingen die door anderen 'worden getest', maar personen die zichzelf al dan niet laten testen (op bijv. soa's). Antwoord is: veel wel, maar sommige niet.

Waarom laat je jezelf niet gewoon testen? Opgelost. En anderhalf jaar ongesteld zijn lijkt me zwaar...
Met citaat reageren
Oud 21 March 2016, 14:59
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem2777 Bekijk bericht
(...) sex gehad met een prostituee (...) ongesteld (...)
Beste Anoniem2777,

Als jij altijd met condoom hebt geneukt, dan is er geen risico geweest voor hiv. Ook niet wanneer zij ongesteld was.
Beffen is alleen een risico voor hiv als je dat doet als zij ongesteld is. Je moet dan duidelijk zichtbaar en te proeven bloed in je mond krijgen.
Gepijpt worden zonder condoom is geen risico voor hiv voor jou.

Heb je zonder condoom geneukt? Dan is er dus een risico voor hiv. Het is geen groot risico, want in Nederland komt hiv weinig voor onder de algemene bevolking. Ook niet veel onder prostituees.

Daarnaast is overdracht van hiv, van vrouw naar man beduidend moeilijker dan andersom. Degene die hier dus het meeste risico heeft gelopen, is de dame in kwestie (als het steeds zonder condoom was).

Advies aan jou is om je één keer per jaar te laten testen bij de huisarts.
Zo houd je voor jezelf de vinger aan de pols. Mocht je een soa hebben opgelopen dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te laten behandelen. Als je klachten krijgt na een prostitutiebezoek, is het advies om hier meteen naar te laten kijken.

Lees hier meer over prostitutiebezoek.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten