Kinky Forum  

Ga terug   Kinky Forum > Achtergronden > Seks als business

Seks als business Alles over regel- en wetgeving voor dames in het vak.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 October 2017, 17:01
JuliaApeldoorn JuliaApeldoorn is offline
Gaat nu meedoen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
Ik heb, zoals de meesten in dit vak, voldoende geheimen om niet geregistreerd te willen worden. Het kan je leven ruineren, iedere kans op ander werk omver helpen, weg gepest worden uit de wijk.. Ga er niet vanuit dat het voor 100% gegarandeerd is dat de data base niet wort gehacked.

Zo'n gesprek, daar heb ik uberhaupt ook helemaal geen zin in. En daarnaast: die vergunningsplicht: het aantal gemeenten dat vergunningen geeft aan zelfstandigen is op een hand te tellen. We hebben Rotterdam.. en daarnaast? Moet iedereen naar Rotterdam gaan verhuizen? En Rotterdam publiceert je officiele naam, geboortedatum en het feit dat je een vergunning voor een seksinrichting hebt online (zoek maar eens via het internet). Het gevolg zal zijn dat bijna iedereen illegaal moet werken. Dat is nu natuurlijk ook zo, alleen hebben we het nu over bestuursrecht (gemeenten die een waarchuwing of boete geven en in sommingen gevallen je huur of koophuis sluiten). Het gaat nu over op strafrecht, dat betekent dat iedere sekswerker die wordt gepakt een strafblad kan krijgen voor sekswerk. Amerikaanse praktijken dus. Dit is erger dan het Zweedse model. Ik zou er niet te lichtzinning over nadenken.

Hoe kom jij erbij dat dit over gaat op strafrecht? Zij richten hun pijlen nu op pooiers en ander schorem. Jeetje, jij blaast dit echt enorm op.. Alsof wat wij nu doen straks allemaal verboden is en wij standaard een strafblad krijgen. Echt dramatisch. Als jij niks te verbergen hebt, dan hoef jij je geen zorgen te maken. Ik maak mij in ieder geval geen zorgen want wij worden niet gebrandmerkt met het woordje hoer op onze voorhoofd.
Oud 11 October 2017, 20:33
dame dame is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard

Je krijgt niet standaard een strafblad, maar je loopt er risico op. Tenzij je:
-het geluk hebt dat je niet wordt gepakt (ik weet niet of de pakkans ook groter wordt)
-het geluk hebt dat je wel zo'n vergunning kunt krijgen #
-je bereid bent om voor (een van de weinige) exploitanten te gaan werken (maar daar lever je een hoop geld en vrijheid voor in).

Het feit dat onvergund werken niet meer bestuurlijk wordt aangepakt (gemeentelijke sancties) maar landelijk (strafrecht) is echt heen heel groot probleem. Laten we hopen dat de formatie uit elkaar knalt voor het zo ver komt..
Met citaat reageren
Oud 12 October 2017, 05:52
Joke-Prive's schermafbeelding
Joke-Prive Joke-Prive is offline
Ik weet de weg hier nu wel!

Standaard

Zover ik weet is Proud ( onze belangenvereniging ) hier al bovenop gesprongen, hopelijk kunnen zij wat betekenen voor ons.

En een vergunning mag dan wel duur zijn, maar als ik kon dat had ik ze ( rekening kan gewoon je boekhouding in ). Een paar uurtjes werken in 1 maand en je hebt ze al bij elkaar verdiend.
Het is alleen te belachelijk voor woorden dat je met je prive gegevens in de krant komt als je zo'n vergunning, die je überhaupt al niet krijgt, wilt aanvragen ( wat trouwens ook geld kost ).
Oud 12 October 2017, 15:00
Thirza soaaids Thirza soaaids is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard Reacties op regeerakkoord

Beste dames,

De reacties van Soa Aids Nederland en PROUD op het regeerakkoord; we are not amused

Reactie van Soa Aids Nederland
Reactie van PROUD

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Oud 13 October 2017, 12:54
Adelbertus's schermafbeelding
Adelbertus Adelbertus is offline
Heeft al aardig wat ervaring

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dame Bekijk bericht
En wat als, prettige en goede klanten, uit angst hiervoor helemaal van het gebruik maken van de diensten afzien?
Die kijken over het algemeen verder dan hun piemeltje lang is en zullen gewoon gebruik maken van de aangeboden diensten.

Het klinkt misschien raar maar ook ik betaal mijn belastingen
Met citaat reageren
Oud 14 October 2017, 17:36
nikipoes nikipoes is offline
Is de 100 voorbij!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thirza soaaids Bekijk bericht
Beste dames,

De reacties van Soa Aids Nederland en PROUD op het regeerakkoord; we are not amused

Reactie van Soa Aids Nederland
Reactie van PROUD

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids
Maar de staat wil wel graag onze belastingcenten, dit horrorkabinet is heel hypocriet!!!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten