|
|||||||
| Soa Aids Nederland Dit forum is aangemaakt voor Soa Aids Nederland. Hier komen dus allerlei zaken aan de orde zoals aids, soa's etc, deze informatie wordt verstrekt door de voorlichter van Soa Aids Nederland |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Dames en Heren,
Onlangs bij een prive ontvangster geweest, welke er keurig uitzag en wat me verder prima bevallen is. Het was overigens wel mijn eerste keer. Nu hetvolgende; 6 dagen na het bezoek ben ik vrij grieperig geworden. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar toch ben ik wat angstig geworden. Ik heb namelijk tijdens het vingeren van de bewuste dame een ( misschien een beetje onstoken ) wondje gehad. Dat wondje had ik overigens 5 dagen eerder opgelopen. Het wondje was volgens mij wel gewoon dicht. Het is daarna ook vrij snel helemaal weggegaan. Nu mijn angst; Als ik op internet speur, kom je tegen dat bij een directe of acute HIV infectie, griepklachten kunnen optreden. Ik ben verder weinig ziek dus relateer ik dit meteen aan mijn bezoek. Is dit iets om voor te vrezen?? Ik ga uiteraard testen over 2,5 maand maar in de tussentijd kan ik niet veel doen naar ik begrijp. Heeft iemand antwoorden voor mij? MVG |
|
|
||||
|
||||
|
Griepinfecties hebben niets met HIV te maken.
Wel zijn er diverse klachten mogelijk bij een echte besmetting, maar die vinden meestal pas plaats na 3 tot 6 weken. meer info: http://www.soaaidsmagazine.nl/artikel_medisch/1012
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor je reactie, natuurlijk begrijp ik dat griep niets met hiv te maken heeft. Echter zijn veel verschijnselen die je op internet terugvindt over hiv vergelijkbaar met griepklachten.
Een prangendere vraag is of je via een ( evt ontstoken ) wondje aan de hand, hiv op zou kunnen lopen. En als dat dan zo is, of die klachten na 6 dagen al op kunnen treden? Graag jullie reacties! Hopende dat mijn angst een beetje weg te nemen valt.... Mvg |
|
|
||||
|
||||
|
De kans dat je HIV hebt opgelopen is bijna nul. Maar als je het echt zeker wilt weten zul je toch een test moeten doen.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
De symptonen van Hiv beginnen niet na 6 dagen. Zover ik weet kan je dmv vocht overbrengen ( dus bloed of véél vaginaal vocht in een open bloedende wond ) wel Hiv oplopen, maar ik verwacht de kans zéér klein dat dit bij jou het geval is. Een andere soa kans zou er wel kunnen zijn, maar dat is zo verholpen met een medicijn. Persoonlijk denk ik niet dat de keurige dame Hiv zal hebben, maar je weet het nooit 100% zeker natuurlijk. Je hoeft je geen zorgen te maken, maar die test is natuurlijk altijd handig om te doen
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Absoluut geen reden om je zorgen te maken over hiv. Via kleine wondjes loop je geen hiv op en al helemaal niet als het wondje al vijf dagen oud is en niet bloedt. Oftewel: vingeren is veilig voor hiv, ook als jij een klein wondje aan je vinger hebt. Een hiv-test doen is vanwege dit voorval overbodig. Het feit dat jij wat klachten hebt gekregen kort na dit contact berust vermoedelijk op toeval. Mocht je in de toekomst vaker een prostituee bezoeken, dan gelden de volgende vrij-veilig adviezen: - gebruik altijd een condoom - laat je pijpen met een condoom - gebruik een beflapje - laat je eens per jaar op soa testen. Lees meer informatie voor klanten van sekswerkers op: http://www.prostitutie.nl/index.php?id=91 Vriendelijke groet, piet soaaids |
|
|
|||
|
|||
|
Bedankt voor alle informatie!
Ik heb me inmiddels laten testen op de welbekende soa's en er is wat dat betreft niets aan de hand. Helemaal clean na 13 dagen. Deze 13 dagen lijkt me voldoende tijd voor een eventuele soa om in een test naar voren te komen. Overal wordt gesproken over 2 weken namelijk. HIV test was ook negatief, maar daarvoor moet ik over een maand of twee natuurlijk een test doen om het daadwerkelijk uit te kunnen sluiten. Dit ga ik zeker doen ondanks het waarschijnlijk overbodig is. Ik ben ondertussen wel redelijk gerust gesteld door jullie reacties. Ik ben erachter gekomen dat de vrouw waar ik geweest ben en op kinky adverteerd, het ondertussen niet meer "intiem" doet. Daar ben ik dan wel weer van geschrokken. Het lijkt me, aangezien ze de rest nog wel doet ( inclusief PZC ) dat er toch wel iets met haar aan de hand zou kunnen zijn. Het staat me ook nog zeer voor de geest dat nadat ik klaargekomen was, ze direct keek of het condoom er nog om zat. Ook tot mijn welbehagen bleek dat deze er inderdaad nog omheen zat en dat hij intact was. Toen ik haar bezocht stond overigens in de advertentie dat ze alleen pijpte met condoom!! Zijn er veel dames die doorgaan met de werkzaamheden, maar het opeens niet meer intiem doen en opeens gaan pijpen zonder condoom?? Of hebben jullie daar geen ervaringen mee? Ik heb verder geen echte klachten. Opvallend is wel dat er op mijn eikel een kleine, ietwat bruine, verkleuring is ontstaan. Dit plekje zit niet in de buurt van mijn plasbuis, maar echt aan de zijkant. Enig idee of puur toeval. Soms is deze verkleuring ook niet zichtbaar en misschien heb ik voor mijn bezoek niet goed genoeg gecontroleerd of ik een dergelijk iets had. Nou ja, afwachten op de test over twee maanden, welke ik zeker laat doen. Hebben jullie misschien nog iets toe te voegen of kunnen jullie mijn vragen nog beantwoorden? Alvast hartelijk dank voor de moeite. Gr |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Nogmaals: Er is absoluut geen reden om je zorgen te maken over hiv. Je hebt met een condoom geneukt en dat condoom is heel gebleven. Het feit dat een prostituee het condoom checkt nadat zij haar werk heeft gedaan is niet vreemd, maar getuigt van zorgvuldigheid. De enige soa die je na twee weken (13 dagen kun je rustig als twee weken zien) kunt testen zijn chlamydia en gonorroe. De drie andere soa die getest kunnen worden, hiv, syfilis en hepatitis B, geven na drie maanden een betrouwbare uitslag. Gezien het contact dat jij hebt gehad, is het niet noodzakelijk om deze testen te laten doen. Vrouwen veranderen wel vaker tijdelijk het aanbod van hun diensten. Daar kunnen veel redenen voor zijn. Jouw risico voor hiv blijft non-existent. Probeer het los te laten en realiseer je dat al je angsten vermoedelijk te maken hebben met de onwennigheid van een prostituee bezoeken. Het was per slot je eerste keer. Voor veel mannen brengt dat veel emotionele onrust en die vertalen zij dan naar groot gelopen risico. Terwijl er niets aan de hand is. Vriendelijke groet, piet soaaids |
|
|
||||
|
||||
|
Misschien is ze ongesteld en haalt ze die optie weg...
En staat de optie intiem er volgende week weer bij. Maak je niet zo druk inderdaad.. Dames laten zich ook regelmatig testen. Greetz Blondje
|
|||
|
|||
|
And now back to planet Earth.
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Alle vormen van seks zijn een risico, behalve zoen | werper | Soa Aids Nederland | 7 | 17 februari 2010 09:26 |
| Met hiv geinjecteerd | Georgio | Uit de krant of ander nieuws | 0 | 02 juni 2007 08:15 |
| GGD SOA HIV; protectie, infectie, tests etc | DaVooz | De Babbel & Discussie Club | 9 | 25 juli 2006 18:31 |
| Besnijdenis ingezet tegen overdracht hiv | miranda29 | Uit de krant of ander nieuws | 2 | 28 april 2006 13:11 |
| Kun je van pijpen/gepijpt worden ook HIV krijgen? | Herman.xxx | De Babbel & Discussie Club | 7 | 15 februari 2006 09:44 |