|
|||||||
| Seks als business Alles over regel- en wetgeving voor dames in het vak. |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Het maakt voor de exploitant niet uit wie de huur van de kamer betaald, als het correct gaat zit daar 19% BTW in. Maar in een club waar het contact tussen klant en dame door de club geregeld word zal een dame niet als zelfstandige mogen werken en dus geen kamerhuur betalen. Uiteraard kan het op een andere mnier met haar inkomen verrekend worden. Voor de klant teld alleen dat hij een totaalprijs heeft (bv 150) waar 19% BTW in zit en de rest is het brutoloon van de dame in en de marge voor de club.Bij raamwerkers is het vaak zo geregeld dat de dames zelf het contact (en de prijs) met de klant regelen en dan worden ze wel als zelfstandige gezien. In dat geval betaald de dame kamerhuur (waarvan ze de 19% BTW als aftrekpost heeft) en moet ze over het bedrag welke de klant heeft betaald 19% BTW afdragen.
Als dus de bruto kamerhuur 45 E is en de uurprijs 150 dan houd de zelstandige dame er n het verrekenen van de BTW en kamerhuur ca 81 E over waarvan ze ca 9 E als BTW op de huur terug krijgt. Uiteraard alleen als ze BTW plichtig is. Natuurlijk moet nog wel de normale belasting betaald worden dus van de 81E zal nog ca 30% afgaan. Bijft ca 54 E over waar nog een aantal kosten afgaat zoals boekhouder. De dame die via de optingin werkt en op en andere manier de 45 E voor kamerhuur betaald zou bijna hetzelfde kunnen verdienen (ca 81) zij het dat de exploitant nu hogere loonosten heeft dus het zal iets lager zijn,laten we zeggen 77. Van dit bedrag moet ze uiteraard belasting betalen maar middels de optingin is dat niet zo erg veel en heeft ze geen andere baan ernaast zal er na aftrek belasting ca 60 overblijven. Daar waar de zelfstandig werkende dame na alle + en - minder netto overhoud moet ze ook nog tijd (en geld) vrijmaken voor een boekhouder. Wel heeft ze als voordeel dat ze een auto en pc alsmede telefoon op de zaak kan zetten |
|
|
|||
|
|||
|
Beste vlinder,
Ik begrijp het wel, ik heb 8 jaar lang als zelfstandige gewerkt en heb nooit een boekhouder nodig gehad, aangezien mijn vooropleiding meao is. Ik weet dat het verhuren van een kamer niet BTW plichtig was, dit zal nu ook wel niet zo zijn, maar ja... De prijs van een massage was toen 100 euro, hiervan was toen 45 euro kamerhuur en wij kregen 55 euro...van deze bedragen deed ik 1 keer in de 3 maanden aangifte van. Nu met opting-in gaat het zo: de prijs van de massage is echt niet veranderd(dus zo zelfstandig zijn we dus echt niet). Hier gaat 19% BTW af, deze moet de exploitant afdragen, dus netto blijft er 84 euro over. Met een verdeling van 50%-50% is 42 euro voor de exploitant en 42 euro over voor mij. Hier gaat dan 20% onbelaste onkostenvergoeding vanaf, zorgverzekring en loonheffing, dus netto houden we 35 euro over, Dus in ieders ogen verliezen we per massage ongeveer 20 euro. Dit zouden we graag anders zien...
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Er zit 19% BTW op gehuurde zaken, dus ook op die kamer. BTW die jij af kon trekken. Maar de kamerhuur is verwerkt in je bruto inkomsten van 55 zo te zien en dan blijft er na aftrek BTW 46,22 over waar dan ca 30% loon en inkomstenbelasting afgaat. Grofweg blijft er dan 30 E over. Vervolgens moet je dan dus nog een boekhouding runnen. Nu krijg je bij dezelfde verdeling zonder een boekhouder erbij inclusief je 20% onbelaste onkosten die er niet afgaat) in het hoge belastingtarief 28,19 over en in de lage 34,91 |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Weet je wij veroorzaken geen problemen, het zijn al die vage gasten die om ons heen hangen.... en dan is er altijd weer een andere vage gast die die vage gasten voor je laat verdwijnen maar uiteindelijk ben constant omringt door parasieten.
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| fantasie.... of toch?? (deel 1) | sexYvonne | Ervaringen | 6 | 12 december 2009 15:51 |
| Red de wallen. | superman777 | De Babbel & Discussie Club | 0 | 04 april 2009 20:46 |
| Blijf corresponderen met de overheid | Meisje | Seks als business | 8 | 21 september 2006 19:40 |